کار-ساخت-و-ساز-پروژه-تولید-ده-میگاوات-انرژی-آفتابی-در-ولسوالی-سروبی-کابل-آغاز-شد 

مقام‌های امارت اسلامی در جریان افتتاح ده میگاوات برق در ولسوالی سروبی ولایت کابل می‌گویند که حکومت سرپرست در تلاش است تا کار باقی مانده لین برق ۵۰۰ کیلوولت ترکمنستان را آغاز نمایند. 

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رییس‌الوزرا روز ( سه‌شنبه، ۲۸ سنبله) در افتتاح پروژه تولید ده میگاوات برق انرژی آفتابی در بند نغلوی ولسوالی سروبی ولایت کابل گفت که ساخت و ساز اینگونه پروژه‌ها در کشور یک گام موثر در جهت خودکفای در عرصه تولید انرژی است. 

برادر افزود که امارت اسلامی در تلاش است تا در آینده نزدیک کار باقی مانده‌ی لین ۵۰۰ کیلوولت ترکمنستان را آغاز و زمینه انتقال صدها میگاوات برق را در کشور فراهم نماید. 

او بیان داشت که قرارداد تکمیل کار باقی‌مانده پروژه لین برق ۵۰۰ کیلوولت ترکمنستان را در بدل یک معدن برای شرکت افغان انویست تحویل داده و در آینده نزدیک کار این پروژه در کشور آغاز خواهد شد. 

عبداللطیف منصور، سرپرست وزارت انرژی و آب در افتتاح این پروژه گفت که این شرکت با سرمایه‌گذاری بیش‌از شش‌ونیم میلیون دالر کار ساخت و ساز تولید ده میگاوات انرژی آفتابی را در ساحه بند نغلو آغاز می‌کند و بعداز آن، تولید ده میگاوات برق دیگر را در ساحه تره‌خیل آغاز خواهد کرد. 

محسن سبحانی، مسوول عملیاتی شرکت چی اس پی در این برنامه می‌گوید که آغاز اینگونه پروژه‌ها برای مردم عام مفید بوده و این شرکت قرار است بیش‌از ۳۰۰ میلیون دالر در بخش‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری نماید. 

سبحانی افزود که با آغاز این پروژه در بند نغلو بیش‌از هزار نفر مصروف کار شده و از حکومت سرپرست خواست که از چنین پروژه‌ها حمایت نماید. 

مسوولان وزارت انرژی و آب می‌گویند  که در حال حاضر شش پروژه بزرگ تولید برق سولر در کشور وجود دارد و افغانستان ظرفیت تولید ۲۲۲ هزار میگاوات انرژی آفتابی را دارا می‌باشد.
آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

کار ساخت و ساز پروژه تولید ده میگاوات انرژی آفتابی در ولسوالی سروبی کابل آغاز شد 

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد